هزینه ایمپلنت دندان

بعضی از دندان پزشکان درمراحل کاشت ایمپلنت، پروتزها یا رو کش های ایمپلنت را خودشان می سازند تا هزینه کاشت دندان یا ایمپلنت کاهش پیدا کند و در این صورت نیازی به مراجعه به متخصص پروتز نیست و اگر اتفاقا در کلینیک تخصصی ایمپلنت، پروتز یا روکش دندان، به همراه جراحی ایمپلنت انجام شود برای بیمار بهتر است و کار، در زمان کوتاه تری انجام می شود و یک مرکز تخصصی ایمپلنت پاسخگوی درمان بیمار ایمپلنت خواهد بود. ضمن اینکه در این حالت استرس بیمار نیز کاهش پیدا می کند.
تعیین هزینه ایمپلنت یا قیمت کاشت ایمپلنت در جلسه مشاوره متخصص ایمپلنت با بیمار انجام می شود و قیمت ایمپلنت های مختلف به بیمار اعلام می گردد و بیمار می تواند از حق انتخاب برخوردار باشد و متناسب با بودجه خود ایمپلنت مناسبی انتخاب نماید.

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت یا هزینه کاشت ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد که به این موارد در زیر خواهیم پرداخت.

الف-کشور سازنده ایمپلنت
ب-تکنولوژی منحصر به فرد
ج-کیفیت قطعات
د- ضمانت قطعات ساخته شده
ه-بودجه تحقیق
الف-کشور سازنده ایمپلنتبرخی کشورها قدمتی طولانی در زمینه ساخت ایمپلنت دارند و از سال های دور در این زمینه فعالیت دارند و این امر عامل مهمی در تعیین هزینه کاشت دندان می باشد.
ب-تکنولوژی منحصر به فرد : در بین کشورهای سازنده ایمپلنت، برخی کشورها دارای تکنولوژی و سبک های مخصوصی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستند و به هیچ قیمتی حاضر به فروش این تکنولوژی نیستند. در واقع این مسئله در حال حاضر به عاملی رقابتی در سطح جهان تبدیل شده است و این امر در قیمت ایمپلنت موثر می باشد.
ج-کیفیت قطعات: هرچه کیفیت قطعات ساخته شده ایمپلنت بهتر باشد، قیمت ایمپلنت بالاتر است. در واقع هزینه تولید ایمپلنت برای شرکت سازنده ایمپلنت بالاتر است چرا که از بهترین مواد مصرفی در ساخت قطعات ایمپلنت استفاده می کند و این امر ماندگاری قطعات ایمپلنت را برای بیمار بالاتر می برد.
د- ضمانت قطعات ساخته شده: این مورد مهمترین عامل در تعیین قیمت کاشت ایمپلنت می باشد. ضمانت ایمپلنت نشان می دهد که شرکت سازنده ایمپلنت به برند و مارک ایمپلنت خود 100 درصد مطمئن است. در این بین برخی شرکت های سازنده ایمپلنت ضمانت نامه کتبی به مرکز تخصصی ایمپلنت و متخصص ایمپلنت ارائه می کند. این مسئله در تعیین هزینه ایمپلنت یا هزینه کاشت دندان عامل بسیار مهمی می باشد.
ه-بودجه تحقیقاتی: برخی شرکت های سازنده ایمپلنت، به مسئله تحقیقات در زمینه ایمپلنت اهمیت بسیار می دهند. در واقع بخش اصلی بودجه شرکت به این مورد اختصاص می یابد و به همین دلیل هر روز شاهد بهبود کیفی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستیم. این مورد نیز در تعیین هزینه کاشت دندان نقشی تاثیرگذار دارد.

کاشت دندان با لیزر

نقش لیزر در کاشت دندان چیست؟
کاشت دندان با لیزر درمان جدیدی است که سبب می شود که آسیب کمتر به بافت لثه و استخوان وارد می شود و مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت هم کاهش پیدا می کند.استفاده از لیزر در کاشت دندان سبب می شود، محل جراحی ایمپلنت با حداقل آسیب به بافت لثه و استخوان آماده شود.
فواید کاشت دندان با لیزر چیست؟

در واقع ما جراحی آتروماتیک ( بدون آسیب ) در کاشت دندان با لیزر خواهیم داشت.در کاشت دندان با لیزر، ما قادر خواهیم بود فقط بافتهایی را که نیاز داریم، برداریم و به بافتهای سالم اطراف، آسیبی وارد نمی کنیم.برداشت بافت نرم و سخت با حداقل آسیب خواهد بود.دقت کاشت دندان در این روش بسیار بالاتر است و خونریزی مانند روش جراحی با تیغ، نخواهیم داشت.

مزیت بزرگ دیگر جراحی ایمپلنت لیزر این است که مراحل بهبود زخم ناحیه مورد نظر را سرعت میبخشد. ما فقط بافت هدف را از بقیه بافتها جدا میکنیم و به بافتهای مجاور، آسیب وارد نمی کنیم. این مزیت، فرایند بهبود و خوب شدن زخم را بهتر می کند. جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش های التهابی بافت نرم و سخت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری مینماید.

همچنین ترشح آنزیم هایی که نقش بازدارنده در فرایند التهابی دارند، را تقویت میکند. لیزر خواص ضد میکروبی هم دارد که عفونت را بر طرف می نماید. همچنین، لیزر سبب تحریک التیام بافت لثه و استخوان می شود. نتیجه نهایی این نوع جراحی، بهبود و التیام بهتر زخم نسبت به روشهای قدیمی جراحی است.روشهای قدیمی جراحی ایمپلنت این مزیت ها را ندارند.

آیا از لیزر می توان برای برداشتن آلوده اطراف ایمپلنت که دچار التهاب شده، استفاده کرد؟
بلی.می توان از لیزر برای حدف بافتهای آلوده اطراف ایمپلنت کمک گرفت.این یکی از مزیت های بسیار مهم و نقشهای کلیدی کاربرد لیزر در ایمپلنت است.انرژی حاصل از لیزر خواص ضد میکروبی دارد که باکتریهای اطراف ایمپلنت را از بین میبرد.پس از این که بافتهای آلوده اطراف ایمپلنت را از بین بردیم، می توانیم التیام و بهبود بافت های سخت مثل استخوان و بافت نرم مانند لثه را با کمک لیزر تحریک کنیم.

هزینه کاشت دندان با لیزر چقدر است؟
از آن جایی که دستگاه لیزر ، بسیار گران قیمت است و هزینه هداری بالایی دارد و مواد مصرفی آن نیز گران است، کاشت دندان با لیزر هزینه بیشتری نسبت به کاشت دندان به روش معمولی دارد که هزینه آن را منطقی تر می کند.اما اگر بیمار مزایای کاشت دندان با لیزر را که در بالا به آن اشاره گردید در نظر بگیرد، هزینه لیزر چندان هم بالا نخواهد بود.معمولا هزینه کاشت دندان با لیزر 20 تا 30 درصد بالاتر از کاشت دندان با روش معمولی خواهد بود.مزیت مهم دیگر این که بیمار بعد از کاشت دندان درد بسیار کمتری خواهد داشت.

Comments